ZNOVUZRODENÝ JAGUAR C-TYPE

  • Divízia Jaguar Classic oslavila v roku 2021 už 70 rokov modelu C-Type a pri tejto príležitosti vyrobila obmedzený počet nových exemplárov tohto legendárneho športového pretekárskeho automobilu z 50. rokov minulého storočia
  • Plne autentický nový Jaguar C-Type s kotúčovými brzdami vyrobia odborníci divízie Jaguar Classic v špičkovom závode Jaguar Land Rover Classic Works v britskom meste Coventry
  • Vďaka programu Continuation si môžu zákazníci značky Jaguar po prvý raz zakúpiť nový továrenský exemplár legendárneho modelu C-type, ktorý v roku 1953 vyhral preteky 24 hodín Le Mans
  • Nový online konfigurátor, prostredníctvom ktorého ožívajú 3D technické údaje vytvorené s využitím počítača (CAD), umožňuje potenciálnym zákazníkom špecifikovať si svoj dokonalý C-type vo virtuálnom priestore: classicvisualiser.jaguar.com
  • Pravidelné aktuality z divízie Jaguar Classic, vrátane vývoja vozidiel C-Type, nájdete na novom oficiálnom účte @Jaguar.Classic na Instagrame
Model C-Type sa pôvodne vyrábal v rokoch 1951 až 1953 a preslávil sa svojím mimoriadne plynulým tvarom, ktorého autorom je dizajnér vozidiel Jaguar Cars, aerodynamický inžinier a umelec Malcolm Sayer. Jaguar C-Type vyhral pri svojom debute v roku 1951 vyčerpávajúce preteky 24 hodín Le Mans, a získal tak pre značku Jaguar prvé zo siedmich priamych víťazstiev v týchto francúzskych vytrvalostných pretekoch. Pod typickou kapotou sa nachádza 3.4 litrový šesťvalec s karburátormi Weber 40DCO3. Výkon je slušných 164 kW/220 koní a brzdy sú kotúčové. Pre tých, ktorí by chceli staronový C-Type vziať aj na preteky historických vozidiel je v ponuke kompletný bezpečnostný systém, vrátane pásov schválených FIA. Kokpit ponúka dve minimalistické kožené sedadlá, analógové ciferníky a veľký tenký trojramenný volant. Od roku 1952 sa model C-Type stal priekopníkom v zavádzaní inovatívnej technológie kotúčových bŕzd v motoristickom športe. Revolučný systém z vývojovej dielne spoločností Jaguar a Dunlop získal prvé víťazstvo na Veľkej cene Reims vo Francúzsku ako vozidlo s kotúčovými brzdami s jazdcom Stirlingom Mossom a bojoval aj v legendárnych pretekoch 1000 míľ (Mille Miglia) v Taliansku. Dan Pink, riaditeľ divízie Jaguar Classic, uviedol: „Model C-Type, ktorý riadili najobdivovanejší pretekárski jazdci v dejinách, položil základy úspechu značky Jaguar vo svete vytrvalostných pretekov a je synonymom dizajnu a technických inovácií. Divízia Jaguar Classic je hrdá na to, že po sedemdesiatich rokoch dokáže popri tradičných zručnostiach a bezkonkurenčných odborných znalostiach využiť najmodernejšie inovácie v oblasti technológie výroby a opätovne predstaviť toto legendárne vozidlo aj novej generácii motoristických nadšencov.“ Spomedzi 53 vozidiel Jaguar C-type vyrobených v 50. rokoch minulého storočia sa predalo 43 kusov súkromným majiteľom. Špecifikácia sériovej verzie C-Type však bola obmedzená na vozidlá s bubnovými brzdami s dvojitými karburátormi SU a výkonom 200 k v štýle továrenských pretekárskych automobilov z roku 1951. Výhradný prístup k pôvodným technickým výkresom a záznamom spoločnosti, ktoré vytvoril vývojový tím pôvodného modelu C-Type (v zložení Malcolm Sayer, manažér súťaží Lofty England a konštruktéri William Heynes, Bob Knight a Norman Dewis), je zárukou, že budú presne dodržané autentické špecifikácie z roku 1953. Experti divízie Jaguar Classic posunuli technické údaje CAD o krok ďalej, vďaka čomu teraz môže Jaguar Classic vôbec po prvý raz poskytnúť zákazníkom možnosť virtuálnej vizualizácie svojho vozidla C-type Continuation pomocou špeciálne navrhnutého online konfigurátora. Tento nový nástroj je k dispozícii na stránke classicvisualiser.jaguar.com a umožňuje používateľom porovnávať rôzne farby a stupne výbavy z ponuky 12 autentických farieb karosérie a ôsmich farieb interiéru. Okrem toho si môžu virtuálne aplikovať voliteľné pretekárske insígnie a logá na volant a kapotu.   Zdroj: Jaguar Classic